Tänä kesänä Hanna ja Ismo päättivät käydä Hannan loman aikana viiden päivän autoretkellä. Ismo oli luvannut Hannalle näyttää manner-Suomen maisemia ja minä pääsin pienen kokoni ansiosta mukaan reissuun. Minulle ostettiin ihan oma matkahäkkikin, jossa oli turvallista nukkua...mökit oli ihan outoja paikkoja. Isoja koiria tuli hoitamaan Hannan pikkusisko Lotta ja Lotan Aki.

Ismo kalasteli reissun aikana ahkerasti. Me pidettiin Hannan kanssa huolta, että ruokatauot ei jää välistä. Retkellä kunnon eväät on Hannan mielestä kaiken A ja O...välillä kalaa vaille valmis palvapönttö piti pistää takaisin pakettiin ja kiehuttaa A-luokan grillimakkarat (meillä ei vihannes-makkaroita syödä). Mutta syötiin me muutamat palvakalatkin!

    

Tää luontopolku on muuten ihan ok mutta puita on mun mielestä ihan liikaa...ja fleksi on maailman tyhmin keksintö!!! Ei ne kalat tänne sillalle hyppää! Seuraa mua mä näytän mistä niitä saa!

                              

   

Heitä jo, siellä se harjus menee! Eihän tosta tule mitään...mäpä näytän missä se ui... Tuolla vasemmalla..kiven takana... ei puussa ku kiven takana!!!! .....Hanna keitettäskö vaihteeksi makkarat?

Kostojärven ja Juuman jälkeen käytiin katsomassa Kiutaköngästä. Oli hienot maisemat! Kiutakönkäältä matka jatkui Hossaan.

 

Nyt se ottaa kuvan. Onko mun liivit hyvin? Ismo hymyile säkin, tää on lomakuva.

 

Tälle mökille mä voisin tulla uudestaankin. Eikö voitas olla vielä pari päivää?...ah tätä loman autuutta...